Temat uzyskiwania dotacji z Funduszy Europejskich kojarzy się z długotrwałym działaniem nieprzynoszącym korzyści, a proces  wnioskowania ze skomplikowaną biurokracją? To już przeszłość! Stowarzyszenie Media Dizajn wraz z partnerami projektu FUNdusze na Kulturę pomoże Ci zrozumieć, że Fundusze Europejskie są zagadnieniem przyjemnym i nie należy ich utożsamiać z pochłaniającym mnóstwo czasu wysiłkiem.

Głównym celem projektu FUNdusze na Kulturę, realizowanego przez Stowarzyszenie Media Dizajn we współpracą z łódzką Fabryką Sztuki – jest zwiększenie poziomu wiedzy o Funduszach Europejskich (FE) poprzez ich oryginalną promocję. Wykorzystane do tego zostaną m.in. realizowane lub zrealizowane projekty kultury współfinansowane właśnie z FE.

W ramach realizacji FUNduszy na Kulturę odbiorcy będą mieli okazję zapoznać się z najlepszymi projektami kulturalnymi z sześciu miast Polski (Szczecin, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Wrocław, Katowice) zarówno poprzez spotkania sieciujące, jak i akcje ambientowe w przestrzeni miejskiej. Ich celem jest przybliżenie Polakom tematu Funduszy Europejskich i na konkretnych przykładach pokazanie, że realizacja projektów współfinansowanych z FE nie musi być nużąca i skomplikowana, a jej efekty wpływają na codzienne życie odbiorców.

A wszystko w imię przewrotnego hasła No Funds, No Fun, czyli Bez Funduszy Nie Ma Zabawy. Planowane akcje promocyjno-informacyjne będą przeprowadzane w niekonwencjonalny sposób, mający na celu zainteresować mieszkańców, przechodniów czy też podróżujących liniami PKP. Ciekawą formą zwrócenia uwagi będą instalacje artystyczne ustawione przed instytucjami, które zrealizowały jeden z wyselekcjonowanych – jako najlepszy – projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich. Podróżujący pociągami otrzymają grę miejską promującą wybrane projekty w miastach, a także informacje dotyczące tych projektów. Organizatorzy planują także współpracę z koordynatorami rowerowych Mas Krytycznych, podczas których uczestnicy otrzymają koszulki promujące zarówno działania kulturalne, jak i rowerowy styl życia w mieście.

Kolejnym ważnym działaniem są spotkania networkingowe – dwudniowe intensywne konsultacje z zakresu aplikowania, realizacji i rozliczania projektów. Spotkania będą dla potencjalnych beneficjentów okazją nie tylko do zapoznania się z najlepszymi praktykami w zakresie realizacji projektów kulturalnych, ale także do zasięgnięcia opinii ekspertów ds. Funduszy Europejskich nt. planowanego do złożenia wniosku. Jednym z efektów tych spotkań będzie wydany na koniec projektu Poradnik Dobrych Praktyk.

Statystyki przedstawiające świadomość społeczną dotyczącą tematu Funduszy Europejskich nie nastrajają pozytywnie. Według danych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego ok. 30% osób w Polsce wciąż nie wie, czym są FE. Istotnym działaniem zatem jest promowanie projektów finansowanych z FE i informowanie społeczeństwa o korzyściach płynących z wykorzystania środków unijnych. I właśnie dlatego powołany do życia został innowacyjny projekt FUNdusze na Kulturę (ang. FUNds for Culture) – realizowany przez Stowarzyszenie Media Dizajn we współpracy z łódzką Fabryką Sztuki – w ramach Konkursu dotacji na promocję Funduszy Europejskich.

Przydatne linki:
Fabryka Sztuki
Stowarzyszenie MediaDizajn
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego


Osoby do kontaktu:
Kinga Rabińska
koordynator projektu FUNdusze na Kulturę
e-mail: krabinska@mediadizajn.pl
Emilia Wolf
asystent koordynator projektu
 FUNdusze na Kulturę
e-mail: ewolf@mediadizajn.pl


 
Pliki do pobrania:
Kontakt
Stowarzyszenie Media Dizajn / Szczeciński Inkubator Kultury
al. Wojska Polskiego 90
70-482 Szczecin

tel. 91 424 04 64
fax 91 421 02 04

www.inkubatorkultury.szczecin.pl
www.mediadizajn.pl

Kontakt:
Kinga Rabińska, koordynator projektu FUNdusze na Kulturę
e-mail: krabinska@mediadizajn.pl

Emilia Wolf, asystent projektu FUNdusze na Kulturę
e-mail: ewolf@mediadizajn.pl

Olga Łozińska, koordynator lokalny (Szczecin i Gdańsk)
e-mail: olozinska@mediadizajn.pl

Kamila Gębska, organizacja akcji ambientowych
e-mail: kgebska@mediadizajn.pl

design by fast4net